Klachten en slechte ervaringen met Bongo bon

Een overzicht van beschikbare Bongo belevenisbonnen | (c) bongo.be

Een bongo belevenisbon of weekendbon lijkt een leuk geschenk, maar bij de redactie komen er toch wel enige klachten binnen over de klantvriendelijkheid van de hotels en restaurants die samenwerken met Bongo. De meest gehoorde klacht is dat de klant een minderwaardige kamer of menu krijgt met een Bongo belevenisbon, of dat de uitbater ter plekke een wijziging doet aan de voorwaarden van de Bongobon.

Geschenkbon

Een Bongobon kan een erg leuk geschenk zijn, maar ze liggen vaak in de kast totdat het moment er is dat ze "vervallen" zijn. Maar wist je dat je ook vanaf €25 een geschenkbon kan geven van Tui, om bij te leggen bij de zomervakantie van de ontvanger? Dat is meteen een nuttig geschenk, dat niet in de kast zal blijven liggen.

Bongo bon, vaak als geschenk

Een Bongo bon is een leuk geschenk, maar zoals bij vele dingen wordt het verhaal in de boekjes zo mooi mogelijk voorgesteld. Op zich is dit niet verwonderlijk, iedereen zou het doen. De foto's zijn genomen uit een andere hoek, de kamer lijkt kleiner, of het riante menu blijkt niet all-in te zijn. Hoewel de meeste mensen er een hele toffe, gezellige en romantische ervaring aan overhouden, zo zijn er ook een aantal mensen die er een hele slechte ervaring aan overhouden...

Klachten over een slechte ervaring...

Vaak zijn de slechte ervaringen die gepaard gaan met een Bongo bon, eigenlijk niet de schuld van Bongo zelf. Bongo onderhandelt met de uitbaters van hotels en restaurants, om een heel scherpe prijs te bekomen. Zo kunnen zij de geschenkbons aan een faire prijs verkopen. Helaas heeft de uitbater van het hotel of het restaurant hierdoor een lagere winst. Eigenlijk weet de uitbater dit op voorhand, hij is akkoord met een groter aantal klanten, maar hij neemt minder marge op de klanten die komen via Bongo. Onterecht proberen sommige uitbaters proberen dit verlies op één of andere manier te recupereren, tegen alle afspraken met Bongo in. Bongo heeft er ook niets aan dat klanten ontevreden zijn over de door hun geleverde diensten.


Overzicht van de meeste slechte ervaringen met een Bongo bon

  • Het personeel van het restaurant is niet vriendelijk. Blijkbaar hebben sommige uitbaters van restaurants niet graag Bongo-klanten. In een Gentse broodjeszaak worden zelfs klanten van Bongo geweigerd, omdat er meer Bongobon-klanten zijn dan gewone klanten.
  • Je moet extra bijbetalen. De arrangementen in de bon zijn meestal eigenlijk last-minute aanbiedingen die Bongo herverkoopt. Wanneer je in het hoogseizoen toch wil genieten van je Bongo bon arrangement moet dan dikwijls nog bijbetalen.
  • Je krijgt een goedkopere kamer. In het boekje van de Bongo-bon staan dikwijls de mooiste foto's afgebeeld. Maar de hoteleigenaars geven meestal de mooiste kamers weg aan de gasten die wel de volledige prijs betalen. Een vaak gehoorde klacht van Bongo is dat je een kamer krijgt zonder zeezicht of zonder een mooi uitzicht.
  • Je krijgt ander eten dan de andere gasten. Sommige hotels laten de Bongo gasten op een ander tijdstip eten dan de andere gasten. Op deze manier kan het hotel onopgemerkt een verschillend menu serveren, waarbij zij de kosten voor zichzelf een beetje kunnen recupereren.

Een hotelovernachting met ontbijt inbegrepen | (c) bongo.be

Maar ook goede ervaringen!

Men zegt wel eens dat je de klagers steeds hoort, maar de tevreden klanten niet. Dit klopt zeker! Een Bongo bon kan een héél leuk geschenk zijn, kijk op voorhand goed na wat je wil. Neem eventueel contact op met het hotel of restaurant, en vermeld duidelijk dat je een Bongo bon hebt, en welke voorwaarden zij hiervoor hanteren. De meeste aanbieders stellen dit op prijs. Tot slot is het ook voor hen van groot belang om tevreden klanten te hebben, ookal betalen deze klanten met een geschenkbon. Indien je toch een slechte ervaring hebt, neem dan steeds contact op met Bongo zelf. Zij zullen enkel via hun klanten zelf vernemen welke arrangementen niet correct omgaan met hun formule.

Ergernis over de vervaldatum 

Hier kan Bongo natuurlijk op zich weinig aan veranderen... maar laat een Bongo bon niet onnodig lang in je schuif liggen, gebruik hem! Elke Bongo bon heeft een geldigheidsduur van 2 jaar. Wanneer de vervaldatum verstreken is kan je hem vaak wel nog verlengen of omruilen. Wanneer je bon dan toch de geldigheidsdatum overschreden heeft, dan kan je toch enkel kwaad zijn op jezelf?

Heb je klachten over een Bongo bon, of wil je jouw ervaring delen met anderen? Laat het ons weten!

Wat denk jij ervan?

  1. Ja klachten heb ik zeker over Bongo bon toestanden! Ten eerste wordt je slecht bekeken als je wil betalen met een Bongo bon, ook al heb je dit bij reservatie vermeld. Bij het verlengen van een bon bleek het niet alleen om omruilingskosten te gaan, maar bovendien moest ik ook nog eens extra betalen omdat de nieuwe bon duurder was. Bongo bonnen mja, laat maar in het vervolg, geef me liever een envelop met geld in, dan doe ik ermee wat ik wil!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Slecht bekeken worden als je met een Bongo bon wil betalen komt inderdaad wel eens voor, maar dat is niet de schuld van Bongo. De uitbater weet op voorhand wel dat hij minder kan verdienen op een Bongo bon. De uitbater van de zaak had eigenlijk liever gehad dat je meer betaalde. Daar kan Bongo eigenlijk niets aan doen.

      Verwijderen
  2. Bongobon is leuk om te geven, het is gemakkelijk kiezen, maar om te krijgen is het miserie. We gingen naar Hasselt met onze Bongo, maar in de weekends moest je nog bijbetalen!! Wat een prutsgeschenk die bongo bon!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heb ook slechte ervaring qua ontvangen van bestelde bon.
      Eerste bon laten thuis leveren met express dient omdat ik deze na vier nodig had. Tot op dag 3 nog steeds geen mail ontvangen met dat bon onderweg is dus nogmaals een bin besteld maar nu via mail laten ontvangen maar na 1 dagen nog steeds NIET ontvangen maar wel 2x betaald !!!

      Verwijderen
    2. Hey Ilse, ik zou toch eens contact opnemen met Bongo zelf in dit geval. Allicht is er iets misgegaan. Bongo is toch een ernstig bedrijf, en het zou echt raar zijn dat ze niets laten weten. Is je mail niet in je spamfilter terechtgekomen?

      Verwijderen
  3. veel klachten? gewoon niet meer kopen.de klant is bij hen niet het belangrijkst of staat niet centraal maar hun eigen gewin. De enige manier om een bedrijf dat af te leren is om er geen producten meer van af te nemen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. we zijn met onze bongobon naar vresse sur semois geweest. een fiets-en wandelweekend in hotel l'eau vive. De gegevens die in het bongoboekje staan kloppen niet. Het zijn nieuwe eigenaars Nederlanders en van de aangeprezen stoofpotjes is er ook niks te merken. Dus de gegevens in jullie boekje kloppen niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ervaring bongo restaurant middelkerke
    menu bongo 99€ + 1/2l water witbier inwijn glas
    derest van de fles niet meer gezien 2 cavas
    28€ menu speciaal bongo niet cumuleerbaar met bv.maand menu
    menu vis prijs kwalitiet nul,nul
    geluk dat die bon gratis was
    volgende maal geef ik hem weg
    laat je niet vangen door bongo bongo nv wordt er rijk van

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een goede raad als je iemand een kadobon wil schenken maak dan kontakt met een een restaurant of hotel naar keuze en vraag daar een geschenkbon.
    Iedere zakelijke handelaar zal u hiermede graag te woord staan .Zo kan je gaan wanneer je wil en hoef je niet in het kuisgeriefhok te slapen of apart te eten en is elke euro die ge spendeert een euro waard.Als iedereen doet wat ik hier zeg dan zal de wereld wel veranderen en zulke gieren verdwijnen en blijft de klant koning.
    Tingelinge ting : men zegge het voort

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Vandaag mochten wij een havenrondvaart doen in Zeebrugge met bongo beach. We moesten bon opsturen, en kopij nemen.Ze werkten uitsluitend zo. Bij aankomst is onze bon niet aangekomen, en telde niet.
    Resultaat, 'k ben bon kwijt. Bon koste 50€

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ben ook niet tevreden van hotelbon. de bon koste 99.95 euro.voor 1 nacht met ontbijt in het hotelkamertje .dat we ,kregen voor die prijs was ons nog geen 50 euro waard.versleten meubels .onfrisse geur enz...viel daar totaal niets te doen.geluk dat het die dag niet regende maar 4 posten op mini tv.gelukkig was ontbijt goed.bij bongo moeten ze beter controleren wat de klanten ervoor terugkrijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. heb een vivabox van 139 euro gekregen voor onze goede hulp. zie een hotel met gebruik van 3uur sauna en ontb.kostprijs ter plaatse is 40euro per persoon is dus 80 euroen met de bon dus 139 euro.wat met die overige 59 euro,,,

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De inwisselbaarheid is beperkt en gewoon moeilijk in de weekenden.
    Ook blijken er hotels in bijbehorende boekje te staan die kennelijk niet meer meedoen......
    En andere hotels die zijn toegevoegd, beschikbaar zijn volgens de kalender...maar dan toch niet boekbaar blijken via internet?! Ra ra hoe kan dat??
    Nee, je word niet echt vrolijk met een Bongo bon!!
    Je kunt beter zelf iets boeken iets boeken bijv. via Booking.com = directer en ook nog eens goedkoper!
    En je zit bovendien niet met een verloopdaum.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik vindt het schandalig hoe Bongo het harde werk van een jong koppel beeindigd, door de klacht van één klant.
    Een hotelletje met veel charme waar wij al verschillende malen geweest zijn, is na één klacht radicaal van de lijst geschrapt, wat ons ten sterkste verwonderd heeft.
    Het is erg hoe een maatschappij, beginnende hardwerkende ondernemers ten gronde richt om een paar onaanvaardbare redenen, daar zou testaankoop beter eens onderzoek naar doen of unizo.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het zou mij eiggenlijk ook verwonderen dat dit zomaar van de lijst zou zijn geschrapt door 1 klacht hoor. Ik denk dat ze daar echt niet licht overgaan eerlijk gezegdd.

      Verwijderen
  12. Ik kreeg een zoete zonde bon . Nou idd zonde want ik kreeg hem in augustus en hij is in februari verlopen. We belde vanmiddag dus even naar Juni in Den Haag . Trouwens de enige zaak waar je bon in kan leveren. Nee helaas geen plaats meer vanmiddag. ??? heu in een zaak die open is van 10 tot 5 daar is geen plaats voor 2 pers Nou die toko loopt dan lekker want reken maar uit +- 8 tafels x 4 pers in zeven uur tijd . Gouden tent Nee op dinsdag t/m vrijdag is er plaats genoeg Ja maar helaas dan werken we.Krijg er een vieze smaak van. Kado geven doe ik Bongo in ieder geval nooit en als ik hem krijg geloof dan niet dat ik er erg blij mee ben .

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het kasteelweekend - logement - ontbijt met diner in Nederland in kasteel Daelenbroeck, was nochtans op alle vlakken uitstekend !

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wij hadden een Bongo bon gekregen van vrienden voor onze verjaardagen.
    De van was Logeren en Dineren. Die koste 159,99 euro.
    Wij hadden een leuk hotel gezien in Rotterdam. En wouden dat boeken in augustus.
    Dit ging echter niet omdat het toen hoofd seizoen was.
    Oké ja.
    2 maand later wouden we boeken voor een ander hotel in Duitsland, maar via de website ging dit niet.
    Ik ging naar de Bongo winkel voor uitleg, en daar hoorde ik dat als je iets boekt en het niet doorgaat je dat aan bongo moet laten weten? Wat we niet gedaan hadden.
    En we de bon dus kwijt waren!
    Ik was redelijk kwaad.
    Ik heb dan overal gezocht waar ik dat kon vinden, en nergens stond dat ik dat aan bongo moest laten weten, niet op de bon, niet op de websit.
    Ze zetten gewoon de mensen in het zal, zolang ze hun geld maar hebben!
    Ik wil nooit nog een bongo bon!
    Tis tocht maar om in de vuilbak te smijten!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. 2 bonnen gekregen, een voor de sauna en een voor het eten. Die voor het eten was overtijd, verlengen kan, maar eerst € 10 voor de kosten betalen, belachelijk. Saunabon, moet je bellen en worden € 0,45 berekend om hun telefoonkosten te drukken, ik kan helaas niet bellen vanuit Duisland, dus per email kijken hoe dat werkt. Ik heb van de week naar Bongo gebeld en de dame aan de lijn, was niet onder de indruk van mijn weerstand om € 10 te betalen, ze draaide gewoon haar verhaal opnieuw af, of je nu wat zei of niet. service kunnen ze dus niet, jammer voor de mensen die ze mij gegeven hebben, want die hebben er veel geld voor betaald, om jouw een pleziertje te doen. maar de organisatiet er achter is zeer onvriendelijk en niet service gericht, pure geldklopperij.

    Cees

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Trage levering van de bestelde Bongobon via de website. Op dinsdag besteld en zaterdag pas in huis, terwijl op de website staat 'snelle levering'. Omdat het een cadeautje was, die we door de trage levering te laat ontvingen, heb ik een klacht ingedient. Ik kon de Bongo, op eigen kosten, aangetekend versturen. Slechte afhandeling van de klacht! Geen Bongo meer voor mij!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Nouh.. maanden geleden een wellnesweekend in goldentulip geboekt bij beekbergen.. een week voor aankomst belden ze op dat het niet kon doorgaan ivm een weekend van de politie en vandaag kregen ze de juiste hoeveelheid mensen door en dus waren wij teveel..
    Wij konden naar een ander hotel die niet op bongo staat, maar onze hele planning loopt in het water e n allemaal extra onkosten moeten we maken om dit weekend wel te laten doorgaan.. onze vrije dagen zijn op dus een andere keus hebben we niet.
    Fijn bongo!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Bongo bon gekregen voor wellness
    We kiezen een plaats uit in Retie uit het boekje. In het boekje staat dat je niet moet reserveren. Bij aankomst 'na 45 min rijden) blijkt dat de zaak niet meer bestaat. Ondertussen heb ik niet de mogelijkheid meer naar een andere zaak te gaaan zodat de bon vervalt. Gevolg: bon kwijt of 15€ verlengingskosten. En dit door foutieve info in het boekje. Een klacht wordt netjes afgewezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Helaas beroerde ervaringen met deze Bongo bon. We hebben deze als geschenk gehad waardoor we serieus zijn gaan zoeken naar een hotel. Bij het reserveren van hotels kregen we te horen dat er plaats was, maar toen men doorkreeg dat er met een Bongo bon werd voldaan was ineens het hotel vol.

    Blijkbaar werkt deze organisatie met onbetrouwbare gasthuizen samen of knijpt men de aangesloten partners uit. Hoe dan ook, dit heeft niets meer met een geschenk te maken. De ergernis die hierdoor ontstaat weegt wat mij betreft niet op tegen een gratis overnachting.

    Wij hebben deze bon van onze ouders gehad dus zullen veel moeite doen om een geschikte locatie te vinden.

    Voor iemand die van plan is een Bongo bon cadeau te doen raad ik aan om een concrete overboeking te regelen bij een prettig hotel of een ander cadeau te geven.

    Ook reageert de Bongo organisatie niet op mijn klacht. Kortom een leuk idee met een slechte uitvoering.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik had van mijn vriend een bongobon gehad.
    Een beautybon om mezelf een goed te verwennen.
    Aankoopprijs € 100,00

    Afgelopen weekend naar de saunageweest.
    Ik wilde de rasul met eventuele bijbetaling wijzigen in een massage. Dit was niet mogelijk.
    De gezichtsbehandeling van 25 min duurde 15 min.

    Bij het afrekenen werd een waarde van € 67 euro afgetrokken van de rekening.

    Winst bongo/sauna € 33?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit zijn inderdaad geen correcte toepassingen van de voorwaarden van Bongo, ik zou zeker contact opnemen met Bongo, zij hebben immers toch ook baat bij tevreden klanten!

      Verwijderen
  21. Anoniem

    Nooit bongobonnen kopen !Je wordt van top tot teen belazerd.Het koste mijn kinderen €250
    Wegens zeer slechte weersomstandigheden( code oranje )konen wij een reis van 230 km. niet maken.
    Zowel Bongo als het hotel zeiden sorry en dat was het.Je reiste afzetterij, mooit aan beginnen !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Amaai wat kunnen jullie allemaal een pakje zagen zeg.
    Ik ben al een aantal keer weg geweest met een Bongo bon en ben ook al een paar keer gaan eten met een bon en altijd goed behandeld geweest. tja als je een bon krijgt van brasserie terwaarde van 50euro moet je geen gastronomis diner verwachten he.
    Dus voor al die mensen die niet blij zijn met hun bon maar een adres ik ontvang u bonnen wel met open armen

    BeantwoordenVerwijderen
  23. De Bongo bon is prima als je meer wilt betalen voor het eten dan normaal, geen keuze wilt maken, en tevreden bent met een verrassingsmenu, en het ook geen probleem vindt om aan het eten van de avond je PIN-pas te trekken om de extra’s te betalen. Dat wil ik dus niet. Voor mij liever geen Bongo bon meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Bongo bonnen die verlopen zijn, kun je weggooien. Dus in een wat dynamische periode als een verhuizing, raakt de bon gemakkelijk uit het oog. Weg geld, weg kado. Niet kopen zo'n bon, maar een kado wat zijn waarde behoud.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. bongo bon gekregen en wilde hem ruilen, want dat stond in het boekje van het doosje. Nee zeg! mocht de folie er niet af! hoe kan je dan weten hoe het werkt? debielen bij bongo. heb nu al geen zin meer om te gaan.bah

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hallo wij idd hezelfde gehad folie mag er niet afvan doosje, dan kun je toch niet zien wat de inhoud is.Zijn wij nu gek of Bongo,deze bonnen ook gekregen met jub. veel meer aan enveloppe met geld kun je zelf bepalen en leuke aanbieding uitzoeken ! want beperkt in aantal hotels en voor nacht bij boeken vrij duur stedentrip.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Zelf boeken van een citytrip is veel flexibeler en goedkoper. Wat is de toegevoegde waarde van Bongo voor de klant? Voor Bongo zelf is er volgens mij genoeg toegevoegde waarde.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. wij wilden de Bongo bon gebruiken maar kwamen er achter dat de bon verlopen was. helaas kon bongo er niets aan doen omdat we 3 dagen te laat waren met verlengen.
    Achteraf hoorden we ook dat verlengen niet eens gratis is.
    Voor ons nooit meer een Bongo bon want na 6 maanden kan je hem gewoon weggooien en er wel voor betaald is.
    Zeer slechte klantvriendelijkheid.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Langdurig ziek geweest en twee bongobonnen liggen in de vuilbak. 1,5 maand langer vervallen dan 6 maanden. geld in hun zakken steken kunnen ze goed bij bongo, betalen voor een ongeleverde dienst.... ik koop nooit meer bij bongo en ik raad iedereen het af! never again

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Cadeaubox prive sauna voor 2uur kost 80€ maar als je dan verder gaat kijken, de meeste centra's die daarin staan kost 60€ voor 2uur , Ik heb dus 20€ teveel betaald!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Bongobon van 59.90€ gekocht, vanvoor een 3-gangenmenu; Volledig bedrogen geweest in 't Kasteeltje Opwijk.Alles werd opgeteld, en nadien werd er slechts 55€ van de rekening afgetrokken. (in het resto zeiden ze dat Bongo 5€ administratiekosten aanrekent, wat niet klopt). Zou het nooit meer doen, ook van her naar der gestuurd worden op de klachtendienst van Bongo.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Veel beloven en weinig geven, dit doet enkel zotten in vrede leven. Telkens opnieuw stel je vast dat met Bongo- of Cadeauboxbonnen je een ongewenste klant bent: je krijgt een kamer met minimaal comfort (of moet bijbetalen voor een betere kamer/zicht), als het diner inclusief is, kom je gegarandeerd bedrogen uit of zit je met enkel en alleen "lot"genoten. Je kan idd beter zelf een arrangement van een goed hotel kopen en dit offreren. Op klachten wordt gegarandeerd niet "klantvaardig" gereageerd door betrokken uitgevers. Verbloemde dure nep, dat zijn ze die bons ...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja, als je voor een duppie eerste rang wil zitten.

      Verwijderen
  33. Verleden week zondag gingen we met goede moed onzen bongo bon verzilveren We hadden samen met onze vrienden geopteerd voor een Koninklijk ontbijt in de
    Weert in Bornem in Praat en eetcafe Groenendijk .Wij die dachten om aan een mooi gedekte tafel ons koninklijk ontbijt te nemen kwamen bedrogen uit. Wij mochten plaats nemen aan een gewoon cafe-tafel die dan nog niet gedekt was. Na besluit om binnen te zitten werd vlug een papieren onderlegger op tafel gelegd en zo vlug als mogelijk werd ons het fruitsap-de cava of bubbels samen met de enige gratis(inbegrepen in de prijs)koffie op tafel gezet.
    Resultaat -koude koffie bij de overjaarse croisants en boterkoeken. Wat we uiteindelijk niet hebben gehad een gekookt eitje-geen worstjes en op uiteindelijke vraag onze soep die tegen de zin van de waardin werd klaargemaakt en dan toch geserveerd. Deze was wel lekker. Wat betreft de vriendelijkheid zullen we dan nog mild zijn Maar daar zien ze ons nooit meer.
    Met dit bedrag ga ik nog liever in een gewoon frituur eten.
    De voorstelling van het restaurant in de Bongo boek laat wat anders verwachten maar fotos zijn geduldig.

    Groeten

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En ervaring gehad bij hen die eraan kan tippen. Hier is mijn review.

      Daar ze mijn review op Facebook hebben laten verwijderen voel ik me genoopt ze hier nog eens te plaatsen.

      Met mijn vriendin komen ontbijten. Mijn vriendin is vegetarisch, maar daar waren geen oren naar. Hoe moeilijk is het om een eitje te maken zonder spek? Confituur en choco waren van een huismerk van een winkel. Hoe kostelijk is het om nutella te voorzien en deftige confituur. Fruitsap was niet vers. Pannenkoek is leuk, maar maak hem zelf en niet uit een pakske. Soepke was wel lekker maar paste niet in het geheel. Pistolets waren volgens mij niet van bij de bakker en de croissants die chocoladebroodjes bleken te zijn waren niet goed gebakken. Om te ontbijten komen we niet meer terug.

      Verwijderen
    2. Het is jammer dat jullie zo een slechte ervaring hadden bij die zaak. Maar heb je dit ook al laten weten aan Bongo zelf? Het is belangrijk dat zij ook op de hoogte zijn van de uitbaters die er slechte praktijken op nahouden. Zo krijgen zij ook slechte reclame en dat kan ook de bedoeling niet zijn.

      Verwijderen
  34. Wij hebben net een overnachting met Bongobon achter de rug. Toplocatie, vriendelijk personeel, goed ontbijt en ook het welkomstdrankje was in orde. Enkel één ding dat steeds blijft terugkomen met Bongobons is dat je als 2de rangs wordt behandeld. Gelukkig voor ons was het een toplocatie waar ook de minste kamer nog in orde is. Toch hebben wij in een bijgebouw moeten slapen, in een half onder de grond gelegen kamer. Ontzettend jammer want wij weten echt wel beter! Waarom zouden de zaken die aan Bongo deelnemen hun klanten niet minstens gelijk behandelen? Waarom ze niet extra in de watten leggen zodat ze het aan iedereen kunnen doorvertellen? Dat zou pas mond-aan-mond reclame opleveren! Handelszaken die het niet nodig hebben om met de Bongobons mee te doen, of niet overtuigd zijn van het belang ervan (ze weten tenslotte niet wie ze over de vloer krijgen), moeten zich onthouden. Ik denk toch niet dat men verplicht wordt deel te nemen aan de Bongobons.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Vandaag met een Bongo bon naar Antwerpen geweest om onze nagels te verzorgen en te lakken.
    We werden verwelkomd met : 'Mijn middagpauze zit er weeral op." Nochtans was de afspraak vooraf telefonisch vastgelegd.
    Van de scrub,serum kwam niets in huis. Kleur kiezen,vijlen en lakken en gedaan.
    Gedurende de ganse behandeling geen woord gesproken.
    Ik wil aan niemand zon'n bon cadeau doen of zelf nooit meer een voet in dat nagelsalon binnen zetten.
    Ze moesten zich daar schamen !

    BeantwoordenVerwijderen
  36. beste,ik koop geregeld bongobons voor iedere gelegenheid.
    wat ik niet vind kunnen is,ik heb een spaarkaart maar je krijgt alleen punten als je in een bongowinkel gaat.Dus niet bij een standaard boekhandel ofzo.
    maar je laat ze ze daar wel verkopen! nee vind ik geen eerlijke bedoelingen.en niet iederen woont in de stad dat je direct aan de winkels zijt hé

    BeantwoordenVerwijderen
  37. met bongobon naar edam geweest eten niet lekker kamer uitzicht op plat dak met allerlei afzuigsystemen daarop gratis daarbij was het lawaai extra nacht bijgenomen was 125 euro kamer met ontbijt op betaalbewijs stond speciale prijs personeel kon ons niet uitleggen wat dit betekende

    BeantwoordenVerwijderen
  38. je kiest een bestemming om te gaan eten met de bongo hebben ze geen plaats maar zonder bongo reserveren geen enkel probleem

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Tja, als ik dit allemaal zo lees dan staat ons nog wat te wachten met een bon die we hebben gekregen met een waarde van 329 euro. Pffff, maar ik ben voorbereid en zal zeker reageren met een grote mond als ons iets niet bevalt.
    Wens ons maar succes!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Wat een teleurstelling met de Diner voor twee bon van Bongo. In het restaurant krijgen we een 'bongo menukaart' met beperkte keuze én supplement (€) voor sommige keuzes. Van de normale menukaart mocht je ook kiezen. De waarde van de bon wordt dan €35 ipv €50.... Da's 30% minder mensen! Jammer voor degene die mij deze bon hebben gegeven die er vanuit gaan dat ze een cadeau van €50 geven.
    Uiteindelijk toch nog bijna €40 bij betaald voor de espresso, glas wijn en supplement (2 x €8,50). Wat een enorme (financiele) teleurstelling.

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Ik weet nu al dat ik nooit nog een Bongo cadeau doe aan iemand. Foutieve informatie en daardoor verkeerde keuze gemaakt bij het boeken van een hotel overnachting. Hotel was trouwens totaal niet vriendelijk. De overnachting is toch (meer) betaald als de andere gasten.

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Bongo-bons : puur oplichterij !!!
    Eén keer de vervaldatum met 6 maand overschreden, is hij onherroepelijk verloren. Het geld van het cadeau dat je gekregen hebt verdwijnt gewoon in hun zakken. Als je hen hierop aanspreekt, krijg je een onbeleefd antwoord in retour. Voor mij alleszins geen Bongo-bons meer ...

    BeantwoordenVerwijderen
  43. zelfde mening als cyriel

    Bongo-bons : puur oplichterij !!!
    Eén keer de vervaldatum met 6 maand overschreden, is hij onherroepelijk verloren. Het geld van het cadeau dat je gekregen hebt verdwijnt gewoon in hun zakken. Als je hen hierop aanspreekt, krijg je een onbeleefd antwoord in retour. Voor mij alleszins geen Bongo-bons meer ...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik begrijp je frustratie, maar vaak hebben andere producten ook een vervaldatum. Het is al een service dat je bonnen na de vervaldatum kan inwisselen. Als je bij de bakker een brood koopt, en je laat het 2 weken liggen, moet je het nadien ook niet meer omruilen toch?

      Verwijderen
  44. Hebben bongo bon gekregen van vrienden voor gastronomisch restaurant. Als dit gastronomisch is weet ik het ook niet meer ,het was trouwens wijn inbegrepen??? Nog rekening gekregen op de al dure bon . Conclusie , pure afzetterij.

    BeantwoordenVerwijderen
  45. We boekten 1 nachtje in een resort te Zeeland, dat we zorgvuldig hebben uitgekozen uit het overzicht met de bongo bon 'Weekend puur natuur' (€100). We hadden wat pech met het weer en besloten om dan maar tijdig naar het resort te trekken, aangezien we gelezen hadden dat we een zwembad en een zwembadsauna zouden treffen. Eenmaal aangekomen kregen we te horen dat dit niet het geval was. Zijn dan naar onze kamer getrokken. Hierbij ervoeren we terug wat ontgoocheling: kamer met weinig beweegruimte; enkel het noodzakelijke was aanwezig: bed en sanitaire ruimte.

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Ook heel slechte ervaring met bongo, verkeerde boeking, wou dit nog rechtzetten, maar kon volgens bongo niet meer, dus geld kwijt,was wel een bon voor 2 overnachtingen in buitenland voor 2 personen, dus zo zullen ze wel winst maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Wij hebben een bongo bon voor een luxe Wellnessweekend gekocht, wij kozen hiervoor 'Rotterdam Inntel hotel centre'. Dit was een grote teleurstelling. Wij zochten namelijk wat ontspanning maar er was enkel een sauna, zwembad en stoombad. Dit was zeker geen luxe wellness, dus dit hoort niet in de bongo-boek terecht. Jammer!

    BeantwoordenVerwijderen
  48. We hadden een bon van 250€ gekregen van de familie. We kozen het hotel WEZEL in Duitsland.Door ziekte van een van ons hebben we het moeten afzeggen.Men liet ons dan weten dat we op andere datum konden komen.We vroegen dan een andere datum aan en dan lieten ze ons weten dat dit niet meer mogelijk was en dat de bon reeds verzilverd was, dus hebben ze zomaar die centen geïnd zonder ons iets te geven, pure oplichterij.
    Nooit meer een bongo bon... 5 september 2017

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is niet correct van het hotel waar jullie je reservering maakten. Ik zou hier toch Bongo van op de hoogte stellen. Het is het hotel dat jullie bon geïnd heeft zonder reden.

      Verwijderen
  49. Wij kregen een bongobon, luxe citytrip voor2-3-4 dagen.Uiteindelijk waren er veel hotels waar we voor de bon maar 1 nachtje konden blijven, Dat betekend dus een overnachting voor 299 euro. Kijkend op de site van de betreffende hotels geeft aan dat er veel geld achterblijft bij bongo. In mijn ogen oplichting dus! en ook erg vervelend voor degene die de bon heeft gegeven en denkt een leuk weekend kado te doen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Had een Bongo bon gekregen. Gekregen eind januari en vervolgens verliep hij al in maart. Bij het verlengen kwam er meteen 10 euro administratie kosten bij.
    Indien de bon 2 jaar verlopen is krijg je helemaal niks meer terug, dus wel geld innen maar niks ervoor doen, grote oplichterij. Nooit meer een Bongo

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Echt helemaal niks! Ik. Wil nooit meer iemand mij zo’n Bongo-bon cadeau geven!!!! Weinig keuze in relatief mindere restaurants, reserveren eerst oelijk, uiteindelijk iets gevonden willen ze de digitale versie niet accepteren. Echt helemaal drie keer niks, zou ik willen zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  52. heb een bongo bon gekregen, "de zoete zonde" een waarde van 19,90 euro,wij naar een brasserie, en bestelden 2 koffie's en 2 pannenkoeken,op die pannenkoeken, een heel klein bolletje ijs,heel gewoon,en dat voor 19.90 euro? dat kost normaal niet zoveel.Voor ons geen bongo bonnen meer,je wordt altijd bedrogen in uw nadeel!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Er staat een hotel in st omer Frankrijk op de kaft van de bogobon die dan niet meer te boeken is. nu terug hotel Chateau de Fleury la Foret staat niet meer tussen de te reservernen mogelijk, als je dan beld naar Bongo, "dit is ons recht van hotels te schrappen" echt bedrog Bongobon

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Vind het systeem van Bongo niet heel handig en jammer dat je bij veel dingen toch gedwongen wordt bij te betalen ondanks de flinke waarde van de bon, maar ik moet zeggen dat ik met wijzigen/annuleren kort voor aanvang van onze trip een hele goede ervaring heb. Gebeld, geen enkel probleem, geen extra kosten. Hotel heeft geannuleerd en bon opnieuw 2 jaar geldi. Top!

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Natuurlijk leeft Bongo van de bons die vervallen of niet ingewisseld worden. Daarom dat ook gewone handelaars superblij zijn dat ze bonnen verkopen! De helft van de bonnen is pure winst, want wordt nooit omgeruild! Toch zijn wij wél tevreden van onze Bongo, al 2 keer een erg leuk weekendje mee gehad! Het blijft voor mij een leuk geschenk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker! Er zijn héél veel mensen die positieve ervaringen hebben! Blij om ook deze kant te horen!

      Verwijderen
  56. Een bongo bon heeft geen enkele meerwaarde ,eerder een minwaarde .
    NIET KOPEN MENSEN !!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad. Ik kan niet begrijpen dat er mensen zijn die geld geven aan bongo. Is echt rommel. Als ik da nog eens kado krijg gooi ik hem gewoon in de vuilnisbak!!!

      Verwijderen
    2. De meerwaarde is toch dat je zelf meer kan kiezen welke uitstap je kan kiezen? Hoe komt het dat je ervaring zo slecht was?

      Verwijderen
  57. Veel van de genoemde hotels in het bijgesloten boekje zijn niet meer te boeken.
    Er wordt verwezen naar de website, hier staan ook weer veel hotels genoemd maar zijn niet te boeken want de kalender is gesloten.
    Nee Bongo als je zo doorgaat dan zal het niet lang meer duren.
    Dus wees niet te snel met het cadeau geven van een Bongobon.
    Moet kassa maar weer eens wat aandacht aan schenken.

    BeantwoordenVerwijderen
  58. Ik kan me wel vinden in de vele negatieve reacties. Na een paar goede ervaringen lijkt het net of het nu steeds slechter gaat met de cadeaubon. Heb met mijn pensioenering diverse bonnen gekregen. Probeer nu al drie maanden een hotel in Groningen te boeken voor april 2019.
    De kalender blijft ondanks diverse mails naar Bongo gesloten. Dezezelfde ervaring met hotels in Wenen. Staan allemaal in het boekje en op de site maar helaas boeken kan niet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je kijkt best op de website, daar staat de actuele lijst van hotels in. Het boekje is vaak een momentopname.

      Verwijderen
  59. We hadden een 'Gastronomische maaltijd' ontvangen en wilden dat in combinatie met een ander verblijf, verzilveren. We hadden zelfs een overnachting extra geboekt.
    We zaten in een hotel midden in de bossen, geen GSM ontvangst, met in totaal 4 mensen. 'Gastronomisch': 4 sneedjes gerookte zalm met bieslook en olie, kippevleugels met appelmoes en frietjes, 4 stukjes kaas, chocomousse uit een pakje. Wel fantastische wijn (inbegrepen). Het eten was dermate lamentabel dat het andere koppel dat daar 3 nachten zou verblijven, niet meer bleef eten.
    Nooit meer.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tja, Bongo kan natuurlijk geen GSM masten plaatsen. Jammer van jullie slechte ervaring met het hotel zelf.

      Verwijderen
  60. Wij hebben steeds leuke weekendjes weg gehad met Bongo.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Onze ervaring was ook steeds positief, maar jammer genoeg is dit niet voor iedereen zo.

      Verwijderen
  61. met onze bongo bon nachtje naar Groningen. kregen zeer slechte kamer, in oud hotel.
    Advies aan bongo, zoek fatsoenlijk hotel, schrap dit van je lijst.

    BeantwoordenVerwijderen
  62. Had een waardebon van bongo van €60 ik kies daarvan een bon om te eten van €34 ter plaatse krijgen we 2 hoofdgerechten van €15 stuk. €4 die over is van de bon zijn we kwijt. Bedrag dat over is van €60 vind ik niets van terug bij bongo. Dus een bon krijgen van €60 en €30 winst voor bongo. Als je probeert te bellen maar bongo krijg je een melodie en na 30 min. Hangen ze in dus niet bereikbaar. Voor mij aub nooit meer. Is weggegooid geld

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik weet niet of Bongo voor iets tussenzit, maar ik zou zeker eens contact opnemen per mail. Enkel zij kunnen jou exact vertellen wat er gebeurde. Maar Bongo heeft ook liever tevreden klanten toch? Dus allicht komt er wel een oplossing uit de bus.

      Verwijderen
  63. Anomiem 27 October 2019

    Wij hadden een bongobon ter waarde van 70€ wij zijn gaan eten in Brugge Het Vagevuur drinken zelf betalen,als we de rekening kregen was er 50€ afgetrokken van de bongobon dat was 20€dat ze in hun zakken staken,is dit eerlijk?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is niet correct! Bongo heeft er zelf alle baat bij dat alles correct verloopt. Ik zou hun zeker op de hoogte stellen in dit geval!

      Verwijderen
  64. De grootste rommel, dat je aan iemand cadeau kan doen is een Bongobon. Wat een leuk etentje moet worden, is gewoon een groot fiasco! Je mag je eigen keuze niet maken en moet tevreden zijn met wat je krijgt, lust je het niet, dan heb je dus niks. Je moet op momenten gaan, wanneer het restaurant je wil, vooral niet in het weekend dus. En je drank moet je maar zelf betalen. Mijn cadeau vliegt letterlijk in de vuilbak!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey, dat is inderdaad geen leuke ervaring, maar je kan zeker op de website van Bongo héél veel andere locaties vinden waar je zeker en vast je gading zal vinden!

      Verwijderen
  65. Heb juist ontdekt dat ook mijn bongobon is vervallen... dikke pech stond geen vervaldag op doos en nu mijn gekregen cadeau in de prullenmand . NIET KOPEN ZO 'N BONGO ROMMEL

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jammer dat je Bongo Bon niet meer geldig is, maar misschien is hij nog binnen de termijn om hem te verlengen?

      Verwijderen
  66. Wij zijn afgelopen vrijdag 13 december bij het teak house in Steenwijk geweest met een BONGO kaart van 65 euro, hebben gereserveerd met vermelding dat wij een BONGO kaart hebben gekregen. Eenmaal aangekomen in het Steak House kregen wij een aangepaste zeer beperkte menu kaart en hadden de keuze uit een fles wijn of twee consumpties per man.
    Ik heb de eigenaar gevraagd naar de gang van zaken ivm de BONGO menu kaart, deze man vertelde ons dat er ongeveer voor 30% van het cadeau bedrag aan de strijkstok van BONGO blijft hangen.
    Ik had er tocht een heel andere voorstelling van dit etentje ivm ons 121/2 jarig huwelijks cadeau. Het eten en drinken wat wij hebben genoten was prima maar om 30% van het cadeau bedrag aan BONGO achter te laten was mij toch wel te gortig.
    Wat ik dus deze avond heb geleerd is dat ik never een nooit iemand een BONGO kaart zal geven.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit is jammer om te horen, heb je al contact gehad met Bongo hierover? Ik denk niet dat dit de normale gang van zaken is.

      Verwijderen
  67. Bijzonder grappig (?) zijn de talloze bovenstaande klachten inzake een vervallen bon. Nu moet u eens met een 6-maand vervallen pot confituur terug naar de supermarkt stappen en uw geld terug eisen. Wat denk je?...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als de bon vervallen is, is het inderdaad de fout van de gebruiker zelf, maar je kan ook vervallen bongobonnen verlengen, uiteraard tegen betaling, wat eigenlijk een mooie service is van bongo.

      Verwijderen
  68. daar ik mijn bongo bon wil activeren en er komt altijd op oeps er is een fout opgetreden al zeker 10 keer geprobeerd

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zou contact opnemen met Bongo zelf, onze website kan weinig hulp bieden hiervoor. Bongo zelf kan je perfect verderhelpen.

      Verwijderen