Aftellen naar Spelen van Londen 2012 is begonnen


Het aftellen is begonnen en in heel het Groot-Brittannië zijn tal van feestelijkheden gepland tijdens het preolympisch jaar. VisitBritain, het nationaal toeristenbureau, legt opnieuw het accent op het belang van de economische effecten van de Spelen op het toerisme. Met meer dan 4 miljard potentiële televisiekijkers en een enorm mediabereik zal Londen 2012 de bestemming Groot-Brittannië in de hele wereld promoten.
Sandie Dawe, Chief Executive van VisitBritain, verklaart: “Precies 1 jaar voor de start van de openingsceremonie staat Groot-Brittannië en zijn toeristisch aanbod al in de kijker. Londen 2012 is een evenement van wereldwijde betekenis en het geeft ons de kans de diversiteit van de ervaringen in ons land te laten zien. Wij zullen de aandacht vestigen op onze geschiedenis en ons erfgoed, ons platteland en de mooie natuur, onze cultuur, de mode, de sport, de gastronomie en uiteraard het gastvrije onthaal.”
Combinatie
“Deze spelen worden uniek, een combinatie van oud en nieuw. Sommige mythische stadions zoals Wimbledon, Wembley, Hampten Park en het Millennium Stadion worden het toneel van mooie evenementen. Andere locaties, gebouwen en beroemde parken, zoals de Jurassic Coast in Weymouth, Greenwich, Windsor en Eton, Hyde Park en de Horse Guards Parade zullen het decor vormen voor weer andere sportcompetities.”
Britain, You're Invited
VisitBritain is recent met de grootste toeristische promotieactie sinds 10 jaar begonnen, met de lancering van eerste fase van de campagne ‘Britain, You're Invited’. Grote en internationaal bekendheden zoals Dame Judi Dench, Dev Patel, Twiggy, Rupert Everett en Jamie Oliver nodigen daarbij bezoekers uit de hele wereld uit om deel te nemen aan de feestelijkheden. De toeristische industrie, waaronder luchtvaartmaatschappijen en hotelketens, hebben zich aangesloten bij VisitBritain om acties te ontwikkelen in 21 markten. Het doel is 4 miljoen extra bezoekers aan te trekken over een periode van 4 jaar.

2 miljard pond
De statistieken tonen aan dat 3 miljoen buitenlandse bezoekers 2 miljard pond hebben uitgegeven in Groot-Brittannië, tijdens bezoeken met sport als invalshoek (toeschouwers van sportevenementen en mensen die zelf een sportactiviteit uitoefenen)1. Met de Commonwealth Games die in 2014 in Glasgow worden georganiseerd, de Wereldbeker Rugby in 2015 en de Wereldbeker Cricket in 2019, hebben we een kleine tien jaar de tijd om buitenlandse bezoekers te overtuigen om naar het Verenigd Koninkrijk te komen, arbeidsplaatsen te scheppen en bij te dragen aan de economische ontwikkeling van het land.


Wat denk jij ervan?