Hotels.com viert twintigste verjaardag


Reizigers profiteren de komende weken van het twintigjarige bestaan van Hotels.com. De boekingssite presenteert ter gelegenheid van deze feestelijke mijlpaal twintig dagen lang winacties en aanbiedingen op haar website.

Telefoon
Hotels.com zag het levenslicht in 1991. De oprichters startten destijds het Hotel Reservations Network (HRN), waarmee zij in de Verenigde Staten aanbiedingen boden via een gratis telefoondienst. De eerste stappen op het internet werden gezet in 1996. Het bedrijf werd één van de early adopters van de nieuwe technologie. In 2002, het jaar waarin de Britse website werd gelanceerd, werd de naam Hotels.com geïntroduceerd. Tegenwoordig exploiteert het bedrijf meer dan 75 websites wereldwijd en biedt het keuze uit bijna 140.000 accommodaties, variërend van luxe vijfsterrenhotels tot B&B's. De Nederlandse website werd gelanceerd in 2003.

Mijlpaal
"Twintig jaar is een verdienstelijke mijlpaal voor een internetbedrijf", zegt David Roche, President van Hotels.com sinds 2008. "Hoewel er veel veranderd is sinds we werden opgericht, blijven wij vasthouden aan de oorspronkelijke missie van het bedrijf. Die bestaat uit het verstrekken van waardevolle aanbiedingen aan reizigers. Ondertussen blijven wij bouwen aan de website, wat voor veel reizigers inmiddels dé plek is om accommodaties te zoeken en boeken.”
Twintig jaar geleden kostte een hotelkamer in New York gemiddeld 119 dollar per nacht. Het wereldwijde web was nog niet uitgevonden en klanten boekten hun hotelkamers persoonlijk, telefonisch of via een reisbureau. Tegenwoordig bedraagt de gemiddelde prijs van een hotelkamer in New York 246 dollar per nacht. Hotels hebben enorm geprofiteerd van de veranderde realiteit die het mogelijk maakt kamers online aan te bieden. Mobiele technologie heeft onlangs een tweede revolutie teweeg gebracht. Klanten boeken hun kamers tegenwoordig met een druk op de knop van hun smartphone of tablet.

Aanbieding
De wereldwijde verjaardagsaanbiedingen van Hotels.com bestaan uit de acties ‘verblijf 4 nachten en betaal er 3’ en ‘verblijf 3 nachten en betaal er 2’. De aanbiedingen bieden accommodaties in Europa, Noord-Amerika, Latijns-Amerika, Australië en Azië en zijn sinds 1 augustus 2011 gedurende 20 dagen beschikbaar.


Wat denk jij ervan?