Petra werd 200 jaar geleden herontdekt


De Jordan Tourism Board is verheugd met de kick-off van haar Treasure Hunt promotiecampagne. Een nieuwe game en tevens website boordevol tips, ervaringen en belevenissen in Jordanië staat centraal in de Treasure Hunt. Met het begin van de campagne wordt ook uitgekeken naar 2012, een belangrijk jubileumjaar voor Jordanië. In 2012 is het namelijk 200 jaar geleden dat de roze stad Petra herontdekt werd.

Jordaanse schatten
Door de Treasure Hunt Game online te spelen kunnen deelnemers prijzen winnen zoals heerlijke Dode Zeeproducten van Dolmen Dead Sea Products maar ook vouchers en zelfs een echt klompje goud dat speciaal ontworpen is voor deze campagne, ter ere van Petra’s jubileum. De grote prijs is natuurlijk de echte ‘schat.’ Nadat alle levels van de game zijn doorlopen worden deelnemers opgenomen in een tombola voor het winnen van een echt pond goud. De winnaar wordt bekendgemaakt tijdens het grote jubileumfeest in Petra in augustus 2012.

Impact campagne
De Treasure Hunt campagne loopt voornamelijk online op de Visit Jordan website maar ook op toeristische en reisgerelateerde websites door heel Europa. Naast de online inspanningen is er een outdoor- en printcampagne om de Treasure Hunt te ondersteunen. Voor de Jordan Tourism Board is dit de eerste keer dat een campagne tegelijkertijd in meerdere Europese landen loopt en verwacht wordt dat deze campagne de grootste impact tot dusver zal hebben.




Wat denk jij ervan?