Booking.com stopt met misleidende reclame

Booking.com gaat eerlijker communiceren

Booking.com, een van de grootste online hotelaanbieders gaat vanaf nu eerlijker communiceren met zijn klanten. De online boekingsgigant gebruikte in het verleden vaak misleidende tactieken om reizigers sneler te laten boeken door valse schaarste te creëren, booking.com plaatste namelijk valselijke meldingen "nog slechts 1 kamer vrij" bij verschillende hotels, iets wat eigenlijk niet waar bleek te zijn.

Nog slechts 1 kamer vrij...

Deze tactiek gebruikte booking.com jarenlang om een gevoel vaan schaarste te creëren, en zo reizigers sneller een kamer te laten reserveren. Eigenlijk bleek dit een commerciële truc te zijn, want het hotel zelf blijkt helemaal niet volzet te zijn.

Booking.com, de grootste site voor online hotelboekingen, zal in de toekomst eerlijker communiceren over zijn aanbiedingen. Dat zegt Europees commissaris voor Consumentenzaken Didier Reynders in De Tijd.


Wat denk jij ervan?